Café Vivaldi

21 caféer landet over serverer et skarpt produkt som vi har været med til at udvikle
Cases

Café Vivaldi

Vel nok den største og mest succesfulde danske cafésucces følte et stærkt behov for at hæve deres niveau for at adskille sig fra deres lignende konkurrenter. Der var stor fokus på, at vi skulle tilpasse deres cocktails efter deres leverandører og økonomi-model og det gav os et meget specifikt mønster at arbejde ud fra. Vi er rigtigt stolte af at deres snart 21 caféer landet over serverer et skarpt produkt som vi har været med til at udvikle.

Udfordring

Med et efterhånden stort udbud af prisvenlige caféer vurderede Vivaldi at det var på tide at sætte en klar standard og distancere sig fra lignende koncepter. Med en allrede stor indsats på maden kom CCA på banen igennem vores samarbejde med Oscar Davidsen og vi fik derigennem muligheden for at være cocktailkonsulenter. Der skulle laves simple, lækre cocktails, og de skulle passe til maden, ikke være for dyrere og være fra en bestemt leverandør. Således begrænset, men det var nu engang en sjov udfordring.

Indsigt

Det var meget vigtigt at få et klart overblik over hvem der skulle være ansvarlig for at få cocktailsene bredt ud på alle caféerne, da vi som eksterne havde brug at finde den mest effektive model. Hele service-proceduren skulle vi forstå for at forstå dem vi skulle uddanne og hvor avanceret vi kunne tillade os at være med menuen.

Løsning

Maks 4 ingredienser pr. cocktail, drinks der kunne bygges eller blendes og en meget effektivt gennemgang med ansvarshavende for hvordan han skulle uddanne sit personale i speed og kvalitet. Vi fik på rekordtid implementeret menuen og den øvelse lavede vi så i hhv. Århus, Odense og København, og lige om lidt åbner Vivaldi endnu en kæmpe café hvor vi kan nyde den kvalitet der er kommet i glasset.

NYHEDSBREV

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag spændende nyheder om aktiviteterne i Copenhagen Cocktail Academy