Dansk Mjød A/S

Resultatet blev en promo-video, 6 lækre cocktail-opskrifter og en messestand
Cases

Dansk Mjød A/S

The Mead category has been a been forgotten in modern day spirit business but has been on the rise for the last 5 years. As growth grew more, Dansk Mjød A/S lacked content to inspire cocktail enthusiasts to use the product and thus became our mission. The result was a nordic promotional SoMe video, 6 delicious cocktail recipes and a fair stand at the official World Cocktail Championships in Copenhagen 2017. Today you will find few menus on high-end cocktail bars without the traditional honey-based liquor, and Dansk Mjød A/S has just arrived on the Chinese market.

Udfordring

Mjød er fejlagtigt opfattet værende en øltype, og da Dansk Mjød A/S havde en honningnektar på flaske som var inspireret af mjød, blev det vores opgave at markedsføre produktet digitalt, få den rette konceptualisering og rette identitet defineret. Cocktails blev en naturlig del af opgaven ligeså, og vi skulle være et bærende element i at få produktet ud til bartenderen.

Indsigt

Mjød er en kategori der nyder stor interesse i udlandet, men den er glemt og misforstået i Danmark, derfor måtte vi finde den nemme overgang i forhold til opskrifter og dernæst vurder den er SoMe markedsføring for at få påvirket den yngre generation, og dernæst klarlægge hvor vi kunne kunne ramme så bredt indenfor branchen som muligt.

Løsning

Resultatet blev en promo-video, 6 lækre cocktail-opskrifter og en messestand ved de officielle verdensmesterskaber i Kø 2017. I dag finder du mjød og honningnektar på menuer hos flere high-end cocktailbarer og der kommer stadig flere til, og sammenhold med den internationale interesse, er det en fryd at have være med til at påvirke, udvikle og implementere en trend der lader til at holde ved længe endnu.

NYHEDSBREV

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag spændende nyheder om aktiviteterne i Copenhagen Cocktail Academy